Kawęczyńska wypięknieje juz wkrótce
Długo oczekiwana rewitalizacja głównej ulicy Szmulowizny będzie przeprowadzona na odcinku 700 metrów od ulicy Ząbkowskiej do ulicy Otwockiej i była poprzedzona cyklem konsultacji społecznych na których mieszkańcy tej części Pragi mogli zapoznać się z przygotowanym w pracowni firmy Transprojekt Gdański projektem jak również wnieść swoje uwagi.
"Wiedeńskie przystanki"
Na dwóch przystankach tramwajowych: Wojnicka i Zajezdnia Praga zostaną wykonane nowe przystanki typu wiedeńskiego. W tych miejscach poziom jezdni pomiędzy torami a chodnikiem zostanie podniesiony o co najmniej o kilkanaście centymetrów. W efekcie pasażerowie mogą łatwiej wejść do tramwaju. Warto dodać iż poważnie rozważana propozycja likwidacji środkowego przystanku Wojnicka - w kierunku centrum nie została ostatecznie przyjęta.
Kierowcy muszą zwolnić
Na ulicy będą obowiązywać dwa ograniczenia szybkości. Na odcinku od Ząbkowskiej do Folwarcznej pojedziemy tak jak obecnie z maksymalną szybkością 50 km/h. Na drugim odcinku w kierunku Bazyliki NSJ będzie obowiązywać ograniczenie do 30 km/h.
Na całym przebiegu ulicy będą przygotowane równoległe miejsce parkingowe. Kierowcy nie będą też mieli możliwości parkowania na chodnikach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Wjazd zastawią słupki "syrenka" i zieleńce z krzewami zasadzonymi tuż przy krawężnikach. Nie została przyjęta propozycja mieszkańców stworzenia w rejonie WSM strefy płatnego parkowania.
Co jeszcze?
Sama jezdnia ulicy ma być mieszanką dwóch nawierzchni - przełożonej na nowo i wyrównanej brukowej pomiędzy Ząbkowską a Folwarczną i asfaltowej w pozostałej części. Obecne na pierwszym odcinku nieużywane tory tramwajowe zostaną na swoim miejscu i być może posłużą w odległej przyszłości dla uruchomionego tramwaju turystycznego, choć trzeba przyznać, że po usunięciu torów z ulicy Ząbkowskiej dziś jest to mało prawdopodobne.
Na chodnikach wyłożonych płytami o wymiarach 50x50 cm mają stanąć żeliwne ławki z drewnianymi siedziskami i latarnie - pastorały warszawskie.
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy